Music

czwartek, 4 września 2014

Oswajamy chomika

Hejka! Napiszę jak oswoić chomika, aby móc brać go na ręce i wyjmować z klatki.
-Oswajanie było dla mnie trudne ze względu że Wisienka jest moim pierwszym chomikiem.
 Nie oswajajcie chomika od razu po kupnie tylko dajcie mu 1 do 3 dni, aby zapoznał się z otoczeniem, właścicielem i tym że jest zupełnie w innym miejscu. Chomik po kupnie jest w szoku, ponieważ prawie całe życie spędził w sklepie zoologicznym. Ale do rzeczy: kiedy nasz chomik jest z nami już np. tydzień, możemy już powoli wsadzać rękę do klatki aby chomik mógł się z nami zapoznać, utrwalamy mu to codziennie przez np. 3 tygodnie, po tym okresie, chomik będzie już się z nami znać. Później możemy go głaskać. Ja wykorzystywałam okazję kiedy zmieniałam trociny. Głaskałam ją, brałam na ręce (oczywiście wtedy się jej bałam, bo to było 4 miesiące temu) i tak ją oswoiłam. Jednak nie każdemu może udać się tak jak mnie. Można też brać ulubiony smakołyk chomika i próbować dawać mu go z ręki, oczywiście to się nie uda od razu, ale to też było moją metodą oswajania. Jednak wraz NAJLEPSZĄ, jest głaskanie i mówienie do pupila. Cały proces oswajania trwa nawet 3 miesiące! Ale warto spróbować. Co to za więź  ze zwierzęciem kiedy ono w ogóle nie wychodzi z klatki i nigdy nie było na naszych rękach? No właśnie, oswajanie jest może trudne ale warto. Niektóre oswojone chomiki, mogą być nawet tresowane! |FILM|

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz