Music

wtorek, 9 września 2014

Chomik panda - chomik czy raczej drapieżnik?



Byłam niedawno w małym sklepiku zoologicznym i zobaczyłam...chomika w łatki. Zapytałam jaka to rasa, a sprzedawca odpowiedział, że chomik ''Panda''. Od razu wiedziałam że taka odmiana chomika nie istnieje.

Chomiki pandy nie istnieją! Panda, to misiowaty drapieżnik żyjący w afryce... a nie jakiś chomik. Owszem chomiki ''Pandy'' istnieją, ale w zagranicznych krajach. Tak naprawdę w Polsce są to chomiki dżungarskie, a zagranicą dżungarskie ale odmiana Merle. Kiedyś moja koleżanka miała właśnie pandę, i co się okazało? - Łatki zeszły, bo chomikowi zaczął powoli zmieniać ubarwienie. Po zaledwie 5 miesiącach, po pandzie nie było ani śladu, pozostał jedynie zwykły chomik dżungarski.

Prawdziwy chomik panda, a raczej Merle:


Przefarbowany chomik dżungarski:


Sprzedawcy farbują chomiki aby zarobić 10 złotych więcej. I tak nie ujdzie im to na sucho. U mnie w mieście powstała akcja: ''Stop malowaniu chomików!'', kiedy petycję podpisze 250 osób, pandy będą zakazane a każdy kto będzie farbował chomiki będzie musiał zapłacić chyba 450 zł, za to że zrobił coś nielegalnego.

Farbują je zazwyczaj farbą do włosów lub normalną farbą do malowania.


TO, JEST PANDA:


Nie dawajcie się nabrać na chomiki ''pandy''.

1 komentarz:

  1. podpisałabym to. też mam chomiczka. powiedzcie jak to podpisać. ;-]

    OdpowiedzUsuń